Assalammualaikum....
Sijil Kementerian Kewangan Malaysia, juga dikenali sebagai Sijil MOF, adalah dokumen rasmi yang dikeluarkan oleh kerajaan Malaysia yang berfungsi sebagai bukti kedudukan dan tanggungjawab kewangan. Ia adalah keperluan bagi mana-mana perniagaan yang ingin memohon kontrak atau geran kerajaan. Ia juga berfungsi sebagai satu bentuk pengenalan yang sah apabila berurusan dengan institusi kewangan seperti bank dan syarikat insurans. Sijil MOF telah menjadi semakin penting sejak beberapa tahun kebelakangan ini kerana keupayaannya untuk menjamin kestabilan kewangan perniagaan yang ingin menjalankan urusniaga dengan kerajaan Malaysia. Dokumen ini boleh digunakan untuk menunjukkan pematuhan kepada pelbagai peraturan dan keperluan yang ditetapkan oleh kerajaan Malaysia, menjadikannya alat yang tidak ternilai untuk perniagaan yang ingin mendapatkan pembiayaan atau kontrak daripada sektor awam. Sijil MOF juga dikenali sebagai lesen kewangan, lesen kewangan MOF atau Daftar syarikat dengan Kemeneterian Kewangan Malaysia
Kementerian Kewangan Malaysia (MOF) mengeluarkan lesen kewangan kepada individu dan syarikat yang berkelayakan yang ingin beroperasi dalam sektor perkhidmatan kewangan negara. Untuk layak mendapat lesen kewangan MOF Malaysia, pemohon mesti memenuhi pelbagai kriteria termasuk keperluan modal minimum, kelayakan dan pengalaman khusus, serta kelulusan daripada pihak berkuasa yang berkaitan. Proses permohonan yang komprehensif mesti dilengkapkan untuk berjaya mendapatkan lesen
DOKUMEN YANG DIPERLUKAN UNTUK PERMOHONAN LESEN KEWANGAN IALAH:
1. SURUHANJAYA SYARIKAT MALAYSIA (SSM)
2. KAD PENGENALAN)
3. STATEMEN BANK (RM2500)
4. KUMPULAN WANG SIMPANAN PEKERJA (KWSP)(RESIT & BORANG A)
5. PERJANJIAN SEWA PREMIS
6. PELAN LOKASI KE PEJABAT
7. LESEN PBT.
UNTUK KETERANGAN LANJUT BOLEH MENGHUBUNGI YUYU 019-3386461
DOKUMEN BOLEH EMAIL PD YUYU UNTUK YUYU SEMAK,PROSES DAN SUBMIT
EMAIL:hnconsult08@gmail.com
BAYARAN BOLEH DIBUAT MELALUI AKAUN YUYU
MAYBANK
(563019285375)
HN CONSULTANT
sekian, terima kasih
Sijil Kementerian Kewangan Malaysia, juga dikenali sebagai Sijil MOF, adalah dokumen rasmi yang dikeluarkan oleh kerajaan Malaysia yang berfungsi sebagai bukti kedudukan dan tanggungjawab kewangan. Ia adalah keperluan bagi mana-mana perniagaan yang ingin memohon kontrak atau geran kerajaan. Ia juga berfungsi sebagai satu bentuk pengenalan yang sah apabila berurusan dengan institusi kewangan seperti bank dan syarikat insurans. Sijil MOF telah menjadi semakin penting sejak beberapa tahun kebelakangan ini kerana keupayaannya untuk menjamin kestabilan kewangan perniagaan yang ingin menjalankan urusniaga dengan kerajaan Malaysia. Dokumen ini boleh digunakan untuk menunjukkan pematuhan kepada pelbagai peraturan dan keperluan yang ditetapkan oleh kerajaan Malaysia, menjadikannya alat yang tidak ternilai untuk perniagaan yang ingin mendapatkan pembiayaan atau kontrak daripada sektor awam. Sijil MOF juga dikenali sebagai lesen kewangan, lesen kewangan MOF atau Daftar syarikat dengan Kemeneterian Kewangan Malaysia
Kementerian Kewangan Malaysia (MOF) mengeluarkan lesen kewangan kepada individu dan syarikat yang berkelayakan yang ingin beroperasi dalam sektor perkhidmatan kewangan negara. Untuk layak mendapat lesen kewangan MOF Malaysia, pemohon mesti memenuhi pelbagai kriteria termasuk keperluan modal minimum, kelayakan dan pengalaman khusus, serta kelulusan daripada pihak berkuasa yang berkaitan. Proses permohonan yang komprehensif mesti dilengkapkan untuk berjaya mendapatkan lesen
DOKUMEN YANG DIPERLUKAN UNTUK PERMOHONAN LESEN KEWANGAN IALAH:
1. SURUHANJAYA SYARIKAT MALAYSIA (SSM)
2. KAD PENGENALAN)
3. STATEMEN BANK (RM2500)
4. KUMPULAN WANG SIMPANAN PEKERJA (KWSP)(RESIT & BORANG A)
5. PERJANJIAN SEWA PREMIS
6. PELAN LOKASI KE PEJABAT
7. LESEN PBT.
UNTUK KETERANGAN LANJUT BOLEH MENGHUBUNGI YUYU 019-3386461
DOKUMEN BOLEH EMAIL PD YUYU UNTUK YUYU SEMAK,PROSES DAN SUBMIT
EMAIL:hnconsult08@gmail.com
BAYARAN BOLEH DIBUAT MELALUI AKAUN YUYU
MAYBANK
(563019285375)
HN CONSULTANT
sekian, terima kasih
No comments:
Post a Comment